Ostatnio zaktualizowany: 24 kwietnia, 2023
Od jakiegoś czasu Greenpeace usilnie stara się przekonać świat, że Bitcoin wpływa negatywnie na środowisko naturalne. Niedawno opublikowany raport rzuca jednak nowe światło na tę kwestię, obalając tezę o szkodliwym wpływie energii zużywanej na wydobycie BTC na naszą planetę, co stoi w sprzeczności z przekonaniami Greenpeace.
W pigułce: Greenpeace wzywa przedstawicieli sektora finansowego do odpowiedzialnego zarządzania kryptowalutami, jednak ich niedawna grafika została przyjęta z entuzjazmem przez społeczność Bitcoina i stała się niezamierzoną maskotką. Niedawno opublikowany raport wskazuje również, że wpływ wydobycia BTC na środowisko jest mniejszy, niż się początkowo sądziło. Greenpeace i Bitcoin pozostają w sprzeczności.
Greenpeace vs Bitcoin
Greenpeace zdecydowanie angażuje się w działania, które mają na celu pokazanie negatywnego wpływu Bitcoina na środowisko. Organizacja nieustannie dbająca o dobro naszej planety opublikowała niedawno tekst, w którym prosi przedstawicieli sektora finansowego o uświadomienie sobie, jak bardzo Bitcoin szkodzi klimatowi. Zieloni aktywiści domagają się, aby takie firmy jak Fidelity, które oferują handel kryptowalutami, podjęły odpowiedzialność za ten problem.
W ostatnim tygodniu społeczność Bitcoina zaczęła głośno mówić o innej inicjatywie Greenpeace. Organizacja ta postanowiła nawiązać współpracę z artystą Von Wongiem w celu stworzenia grafiki dla akcji „zmień kod, nie klimat„. Grafika ta została nazwana „Satoshi Skull” i przedstawiała dość przerażającą czaszkę z symbolami kryptowaluty w oczodołach.
“Unintentional mascot”
— Greenpeace USA (@greenpeaceusa) March 27, 2023
😀#SkullOfSatoshi #CleanUpBitcoin #ChangeTheCodehttps://t.co/Dv671O2W0U pic.twitter.com/EbyEdp266p
Niestety dla organizacji, ich działanie przyniosło odwrotny skutek. Społeczność Bitcoina była zachwycona grafiką, uznając ją za „dobrze wykonaną robotę” i stwierdziła, że „Czaszka Satoshiego” doskonale nadaje się na maskotkę tego aktywa. Co więcej, sam autor grafiki, wspomniany Von Wong, przyznał, że osobiście nie jest do końca przekonany do całej kampanii.
Warto przeczytać na ten temat - Pantera Capital planuje zakup Solany za 250 mln USD z 55% rabatem